Premium



Premium

Premium
Premium
Premium
Premium






Premium

Hiç şüphe yok ki Total War serisinin en sevilen oyunuydu Rome: Total War. Elbette Medival ve Medival 2 de çok seviliyordu ancak Rome oyunu her zaman bizlere farklı bir hava veriyordu. Peki Rome 2 bizlere neler sunacak?

Her şeyden önce geçtiğimiz haziranda Gamescom?da James Russell ile yaptığımız röpotajı hatırlayacak olursak değişen mekanikler, gelişen grafikler, vs. bir yanan Rome 2: Total War?ın en büyük özelliği oyundaki duygusal yan olacak. Her savaş bizlere ayrı bir duygu, her asker farklı bir tepki verecek yeni oyunda.

Creative Assembley neredeyse yaptığı her röportaj ve her açıklamada bu özelliği vurgulayarak söylüyordu. Lakin bunun ne kadar iyi olduğunu ancak oyunun oynadığımızda anlayacağız o yüzden bu konuya şu an için çok fazla kafa patlatmaya gerek yok.

Peki biz daha teknik detaylara girecek olursak neler söyleyebiliriz? Oyunun harita kısmındaki değişikliklerden ilki senaryo kısmında her bir turn?ün 1 yıl sürecek olması. İlk oyunda bu süre altı ay iken, Shogun 2?de bu süre mevsimlerle ölçülüyordu. Yani Shogun?da dört turn, Rome?da ise iki turn süren süreç Rome 2?de sadece tek turn?e inmiş durumda. Bu da oyundaki zamanın daha hızlı geçmesi demek. Lakin mevsim döngüsü unutulmuş değil 1 turn/1 yıl döngüsüne göre mevsim değişiklikleri boy gösterecek.

Zaman demişken Rome 2, MÖ 275 - MÖ 264 yılları arasında bir tarihte başlayacak ve oyundaki campaing süresi yaklaşık 250-300 turn tutacak. Bu hemen aklınızda ?Aman tanrım bu kadar kısa mı?? sorusunu getirebilir lakin merak etmeyin. Bu süre sadece oyunun size campaing görevleri verdiği toplam süre. Yani oyun MÖ 264 yılından sonrasında da devam edecek ancak artık görevler olmayacak.

Harita kısmındaki bölgelerde de değişiklik mevcut. Artık en küçük bölge olan region?lar bir province olarak gruplandırılıyor. Her bir province tek bir noktadan yönetilecek ve altındaki region?lar bu yönetim merkezine rapor verecek. Bu şekilde oyundaki mikro yönetim mekaniği daha da kolaylaştırılmış olacak. Yani 50-60 tane region?ınız olduğunda hepsine tek tek girip yapmanız gerekenleri yapmak yerine bunları gruplar halinde kapsayan (rakamı atıyorum) 10 province?ı kontrol ederek işinizi daha basit ve hızlı bir şekilde halledebileceksiniz.

Bu sistemin bir diğer özelliği ise bitmek bilmez kuşatma kısımlarından kurtulmak. Bu şekilde oyuncular kuşatacakları kaleye saldırmadan önce etraftaki ufak region?ları ele geçirecek bu şekilde kaldeki düşmanı, çıkıp oyuncu ile açık alanda savaşmaya zorlayacak. Buradan anladığımız ise; misal 6 region?a sahip bir province?ı ele geçirmeye çalıştığınızda diğer beş bölgeyi ele geçirdiğinizde province?ı ele geçirmemiş bile olsanız o bölgelerin kaynaklarından faydalanabileceksiniz. Bu da province sahibini, sizi kovmak için dışarı çıkmaya teşvik edecek.

Premium
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce 7900 / ATI Radeon X1900 veya daha iyi bir ekran kartı
Ekran Kartı mb'ı: 256 MB
Doldurduğu Alan: 16 GB
İşletim Sistemi: Windows XP -Vista (Xp = SP3 //////// Vista = SP1)
İşlemci: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz / AMD Athlon X2 64 2.4 GHz
Ram: 1.5 GB RAM

Premium


[Linkleri Görebilmek İçin Üye Olmanız Gerekmektedir. Üye Olmak İçin Tıklayın...]