–


Yurt dışındaki başarılarıyla övündüğümüz bestecilerden biri olan ve daha çok yurt dışında yaşayan Esen, iyi bir klasik müzik öğreniminin kazandırdığı dayanımları kullanarak hem klasik çizgide hem caz müziğinde sanatını bütün dünyada kabul ettirmiştir. Aydın Esen, klasik müzik ile caz müziği önünde kendisini bir “yol ayrımı”nda görmemiş; her iki alanda başarıya ulaşmanın olanaklı bulunduğunu kanıtlayan yaratıcı bir kimlik sergilemiştir. Son yıllarda onun daha çok caz-fusion türünde adını duyurduğu söylenebilir. Ancak bu yükselişin temelinde sağlam bir müzik eğitiminin olduğu açıktır. Başarısının gizi, hangi tür müziklte olursa olsun, kendi özgün yaratıcı dokusunda aranmalıdır. Unutulmamalıdır ki caz sanatı, müzikal ifadeye zenginlik katan türlerden biridir. 20. yüzyılın öncü bestecilerinden Debussy, Ravel, Satie, Stravinski, Milhaud, Hindemith, Copland da caz etkilerini yapıtlarına yansıtmışlardır. Çünkü önemli olan, müziğin ifade gücüdür.

Müziğe İstanbul Belediye Konservatuarı’nda başlayan ve bu okulun piyano ve kompozisyon bölümlerini bitiren bestecimiz, yurt dışında eğitimini sürdürmüş, Norveç Müzik Akademisi, Kraliyet Akademisi, Berklee Müzik Okulu, Juillard Müzik Okulu gibi prefesyonel müzikçi yetiştiren kurumlarda öğrenim görerek New England Konservatuarı’nda master yapmıştır. Henüz 25 yaşındayken 1987 yılında Downbeat ve Keyboard dergileri, Esen’i “yılın en başarılı müzikçileri” arasında ilan etmişlerdir. 1989 yılında Fransa’da Martial Solal Uluslararası Piyano Yarışması’nda birincilik ödülünü alan Esen, 1988’den başlayarak ünlü caz sanatçılarıyla dünyanın hemen bütün ülkelerinde turnelere çıkmış, festivallere katılmıştır. Kendi dörtlüsüyle Uluslararası İstanbul ve Ankara festivallerine gelen bestecimizin topluluğu şu sanatçılardan oluşmaktadır:

AYDIN ESEN (Piyano)
PETER HERBERT (Bas)
CAN KOZLU (Davul)
RANDY KARTİGANER (Vokal).


BAŞLICA YAPITLARI

ORKESTRA İÇİN


1.“Derin” kontrbas ve orkestra için, 1980.
2.“Dönüş“ piyano, fagot ve yaylılar orkestrası için, 1985.
3.“İnce Memed“ bale müziği, 1982.
4.“Değişimler“ 1987.
5.“Konçerto No:1, 1986.
6.“Konçerto No:2, 1987.
7.“Düşsel Dans“. 1989.
8.“Mystical Tundra“, 1989.
9.“Nefes“ klarnet, viyolonsel ve orkestra için, 1990.
10. “Sopa“ orkestra için, 1993.
11. “Equal 1“ 1993.
12. “Equal 2“ 1994.
13. “İz” orkestra için film müziği, 1994.
14. “Spick” 1995.
15. “Signal” 1995.
16. “An” 1995.


ODA MÜZİĞİ

1.“Quite” yaylılar için trio, 1988.
2.“Çıplak Kent” oda orkestrası için, 1988.
3.“Palyaçolar” oda orkestrası için 6 parça, 1985.
4.“Trio-mu” 1995.
5.“Badi” 1995.
6.“Dokunuş” üflemeli çalgılar ve teyp için, 1978.
7.“Boğaziçi” piyano, klarnet ve viyola için, 1977.
8.“Yaylılar Dördülü” 1986.


KORO İÇİN

1.“Su” iki koro için, 1987.
2.“Bond” karma koro için, 1993.


ELEKTRONİK MÜZİK


1.“Tey için etüdler” 1986.
2.“Taos” 1992.

(Bestecinin elektronik müzik için çok sayıda deneysel çalışması vardır.)


PİYANO İÇİN

1972 yılından 1998 yılına kadar bestecinin solo piyano için çok sayıda yaratısı vardır.


MODERN CAZ (Main Stream)


Bestecinin bu alanda 1983 yılından günümüze uzanan çok sayıda yaratıları arasında şu yapıtlar sayılabilir:

1.Panik
2.Poco Apoco
3.Resimler
4.Love has no Eyes
5.Head Games
6.Sözcüklerle Konuşmak
7.So many Lifetimes
8.Finger Wave
9.Anadolu
10. Zamanın rolü